Rebus (Rebel Star)

Idag när jag kom till stallet så blev det en liten överraskning!
Jag fick rida en ny ponny som hade kommit hit på morgonen. Han heter Rebel Star, men min ridlärare bestämde att vi kallar honom för Rebus. Eftersom att det redan finns en Star i stallet osvosv.

I boxen så var han väldigt jobbig och höll på att buffa och böka. När jag skulle tränsa försökte han till och med smita ut i stallgången, men som tur var så var vi några som fick tag på honom.

Jag trodde att han skulle vara lika jobbig att rida, bocka och skena massor - eftersom att han var så busig!
Men det visade sig sedan att han är mycket lugn och fin!. I början var det såklart lite stelt eftersom att jag inte visste hur jag skulle rida, och han bara släpade sina bakhovar efter sig, men jag ville samtidigt inte mana på för mycket eftersom att jag inte visste hur han skulle reagera. Men sedan så sparkade jag lite på han och då gick det bättre!

Vi hade markarbete idag, vi hoppade studs och jobbade mycket på bommar.
Det visade sig att Rebus är riktigt duktig på att hoppa! Vi trodde först att studsen skulle bli för stor för honom, men den vart snarare för trång.

Det var jätteroligt att rida Rebus!



/Natalie

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Så söt :) <3

2012-09-23 @ 17:51:08
URL: http://sagoponnisar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0