~ Kålmans Pirat ~

Tänkte berätta lite om denna ponny Kålmans Pirat.
Pirat var min föredetta medryttarponny som om jag hade fortsatt haft honom hade det varit ett år nu.

- jag och mitt ständiga sökande efter en medryttarponny fortsatte varenda dag tills jag såg en annons. Det var om just denna ponny. Och den ponnyn förändrade mitt liv enormt.

Med Pirat kunde jag vara mig själv.
Jag kunde lämna alla bekymmer kvar på marken när jag red honom, som jag inte kunde med andra.
Jag var aldrig orolig över att något skulle hända mig när jag var med han. Med honom var jag trygg. Tryggare än jag någonsin varit förr. Allt som jag och han gått igenom tillsammans har varit något som påverkat resten av mitt liv. Jag kommer aldrig att glömma stunderna då det bara var jag och han, i skogen, galopperandes barbacka. Att få känna den friheten var som att få andas för första gången efter flera år instängd i en låda. Allt vart helt plötsligt perfekt, i skolan gick det bra, hemma gick det bra. Alla pusselbitar bara föll på plats. det känndes bara så himla rätt. Jag klarade mig knappt en vecka utan han. Jag började sakna han så fort vi lämnat stallet.

Men en dag fick jag ett sms.. Då blev jag rädd.. Jag kunnde aldrig någonsin tänka mig att jag inte skulle rida pirat mer. att det var slut. Efter pirats fraktur han fick i sommar så gick det som statistiken på min blogg. Upp och ner. Ibland jätte bra. tills det sjönk. Jätte lågt. Jag skulle inte behövas längre. Pirat skulle börja ridas igen, dock inte av mig. Han skulle börja träna och tävla. Allt i mitt huvud vart stökigt. Jag förstod ingenting. Ska jag inte till pirat mer?

Jag ryser av när jag tänker på smset. Jag får tårar i ögonen då jag tänker på allt jag och han gjort. Jag har fått uppleva så mycket som jag aldrig upplevt förr, och som jag aldrig kommer att få uppleva igen. Men jag ångrar ingenting. Pirat finns fortfarande kvar. Pirat står fortfarande i sin hage i ström äter på sitt hö. Pirat får göra dom saker han tycker om. Men inte med mig. Det är något jag fortfarande inte förstår, Flera,flera månader efteråt. Pirat är verkligen är super ponny. Sofia håglin som äger Pirat, Du betyder guld för mig. att du gett mig chansen att få krama om din ponny varenda söndag, som inte alla får. Det är något som jag verkligen vill tacka dig för. Och alla minnen som vi haft. I söderhamn, både roliga och mindre roliga. Jag tänker på din älskade ponny varje dag. alla steg han tar känns i mitt hjärta. Och jag undrar om det är steg som fortfarande väntar på mig?

Jag älskar dig fortfarande världens bästa ponny. Och jag saknar dig..



Celina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Förlåt för sent svar men TACK! det värmer :)

2012-03-17 @ 15:54:16
URL: http://finanora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0