Sken på Nixon-

Idag på ridningen så red jag Nixon.
Vi hade markarbete.
Jag vet inte vad det var idag, men alla hästar var otroligt taggade och verkade leva i sin egna lilla bubbla.
Kaktus fick man bromsa in i första gruppen, och hon som red i grupp 3 (gruppen före) hon ramlade av Nixon.
Kaos?
Jaja, det började på våran uppvärmning.
Vi skulle bara fatta en enkel galopp, jag samlade ihop ordentligt och tryckte mjukt med skänkeln.
Då började han plötsligt att tokgaloppera. Jag vart inte rädd, utan mest.. lite förvånad faktiskt.
Vi skenade runt några varv i ridhuset innan jag fick honoom att stanna.
Alla andra hästarna i gruppen var också väldigt taggade.
Då så bestämde vi att vi bara skulle rida i trav eftersom det är bättre att göra rätt och ta det lugnt än att skena omkring.
Det gick bra, Nixon höll sig lugn i resten av lektionen.
Han var såklart alltid lite på allerten, men inte så att han skenade.
Jag är ganska nöjd eftersom att det är typ 3e gången jag rider Nixon!

Lånade bild från SURF's hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0