Fille aka. Final.

Idag på ridningen så fick jag rida en väldigt ny ponny på ridskolan.
Han heter Final, men kallas för Fille.
Jag vet inte hur många år han är, men han var väldigt grön sa min ridlärare, och det märktes av då jag red.
I boxen var han också väldigt "buffig" med sitt huvud, det var lite irriterande dock..

Då vi skulle rida fram så var han väldigt nervös och stressad, eftersom att det var hans första lektion med ridskolan.
Det gick ganska bra tills vi skulle galoppera fram. Då blev det några bockningar och han skenade iväg några gånger. Jag lyckades hålla mig kvar i sadeln, och sedan så fick vi ta det lite lugnt resten av ridlektionen.
Fille lyssnade inte jättebra på mina skänklar, men i vänster varv fick vi till några fina skänkelvikningar och fina bogen in.

Det var typ det som hände idag, jag kommer troligast rida han nästa vecka, och får hoppas att han är lite lugnare då! ;)

/Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0