Dressyr på Munsboro Nixon.

Idag så red jag Nixon. Vi hade dressyr och tränade på att rida rakt och att hästen ska vara rakställd. Det gick jättebra, Nog kan jag tycka att han var lite sprättig och stel i början men han mjuknade snabbt och var riktigt trevlig att arbeta med! Det gick faktiskt över förväntan! Fast jag kan garantera att jag kommer ha träningsverk imorgon eftersom vi red utan stigbygdlar hela i princip hela lektionen. Nixon har ju ganska stor trav enligt mig som är van vid betydligt mindre trav. Men det gick jättebra!
Imorgon kommer jag att få en ganska lång sovmorgon eftersom att vi har frilufts dag och då ska jag åka slalom på bräntis. Vanligtvis ska jag vakna klockan 7:00 men får nu sova till 8:30 alltså halv nio ;)
Sedan så har jag ju dans imorgon! Det taggar vi! :)
Lånad bild från surfs hemsida på nixon.

Celina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0