Masha

Idag på ridningen så fick jag rida Masha! En ganska ny ponny på SURF.
Hon var väldigt känslig i både munnen och i sidorna så man fick vara väldigt försiktig.. Vad jag vet så har hon inte alls gått mycket lektioner tidigare så jag antar att hon var lite ovan, och väldigtr spänd!, varje gång man skulle göra en halt så ryckte hon till och skyggade bakåt osvosv.
Idag så arbetade vi med böjning/ställning och en del sits också. Det blev en del undantag för mig eftersom att Masha blev väldigt nervös då jag satt ner i sadeln, så jag fick rida lätt då och då för att få henne att hitta en lugn takt att trava i.
Men annars så var det som inget speciellt, Masha var jättefin att rida trots att hon var så nervös, hon var jättefin att rida i övrigt, hon gick direkt på tygeln, vilket inte var det jag önskade just i den stunden, jag försökte mest få henne att hålla sig lugn, eftersom det kändes att hon tog dubbelt så många steg som Relios, men minst lika långa som Nixon...

Förövrigt så har jag väl bara att säga ursäkta för att jag typ inte bloggar någonting, men det har ju varit ganska mycket nu de senaste veckorna med skolan och praoen och så! Men nu då jag bara har den här bloggen så ska jag försöka skärpa mig!

Har ingen bild på Masha så det får bli en liten random bild, hihi för det är tråkigt utan bilder, typ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0